Prečo proteínová diéta funguje? Výživová poradkyňa Martina Dvořáková odhalila jej princíp

Proteínová diéta si vie s kilogramami navyše poradiť. O tom, prečo to tak je a na akom princípe KetoDiet funguje, sa s nami porozprávala hlavná výživová poradkyňa KetoDiet Martina Dvořáková.

ketodiet 8
Výživová poradkyňa Martina Dvořáková

Špeciálne proteínové jedlá, ktoré budete počas ketodiéty jesť, majú znížený obsah cukrov a tukov a súčasne zvýšený obsah bielkovín. Vďaka tomu dochádza v tele k zmene metabolizmu a k prirodzenému spaľovaniu uložených tukov. Preto sa dajú výsledky vidieť veľmi rýchlo, hovorí Martina.

Ako proteínová diéta funguje a aké sú jej výhody

Proteínová diéta KetoDiet je veľmi jednoduchý a účinný spôsob chudnutia. Chudnutie pri proteínovej diéte zabezpečuje stav zvaný ketóza. Dochádza k nemu vtedy, keď z jedálneho lístka na určitý čas vynecháte všetky sacharidy, ako sú zemiaky, ryža, cestoviny, pečivo i ovocie. V tomto stave sa naše telo „živí“  z uložených zásob – vlastným tukom. Zároveň je dôležité pravidelne dopĺňať kvalitné bielkoviny, aby sme neprichádzali o svalovú hmotu. Výhodou je, že výsledky sa dajú väčšinou vidieť veľmi rýchlo, takže samotné chudnutie je veľmi motivujúce.

Pre koho je KetoDiet vhodná a komu ju, naopak, neodporúčate?

Aby ste mohli úspešne schudnúť, mali by ste mať reálnu nadváhu či obezitu. Neodporučila by som ju ženám alebo mužom, ktorých trápia 1 až 2 kg navyše. Dôležité je byť zdravý. KetoDiet nie je vhodná pre tehotné a dojčiace ženy, pre deti a pre veľmi chorých ľudí. Ak máte akékoľvek pochybnosti o tom, či sa do diéty pustiť, konzultujte ich s lekárom alebo s naším skúseným výživovým poradcom.

ketodiet 7

Častou otázkou určite býva, koľko kilogramov a za ako dlho môžem schudnúť. Ako je to pri KetoDiet?

Úbytok hmotnosti je vždy individuálna záležitosť. Niekto chudne rýchlo, iný pomalšie. Záleží na tom, či ste muž alebo žena, na vašom veku, akú veľkú nadváhu máte a tiež, aká je vaša diétna minulosť. Inak bude chudnúť žena, ktorá opakovane skúšala rôzne typy diét. A iné výsledky bude mať muž, ktorý chudne prvýkrát. Rýchlosť chudnutia však nie je podstatou veci. Dôležité je mať dobrý pocit zo seba samého a radovať sa z každého pokroku. Jednoducho si užiť proces zmeny a tešiť sa na výsledky. Aj pozitívne myslenie veľmi ovplyvňuje úspech celého chudnutia. Vybrať si môžete hneď z troch diétnych plánov KetoDiet. Diétny plán BASIC, Diétny plán MEDIUM, Diétny plán INTENSE. Podľa toho, aká vysoká nadváha vás práve trápi.

Čo budem jesť? Bude mi to chutiť a nebudem pociťovať hlad?

Denne budete jesť 5 nutrične vyvážených proteínových jedál. Vyberať si môžete zo širokej ponuky, ako sú napr. proteínové omelety, proteínové polievky, proteínové tyčinky, raňajkové kaše, proteínové pudingy alebo proteínové nápoje. Veľmi obľúbenou novinkou sú bielkovinové cestoviny alebo smoothie s príchuťou pomaranča. Všetky naše jedlá ponúkame v niekoľkých príchutiach, takže si každý nájde niečo, čo si obľúbi. A pocit hladu budete mať možno len spočiatku, než si telo na nový režim zvykne. Ten však väčšinou po 3 až 4 dňoch prejde.

ketodiet 5

Ako sa proteínové jedlá pripravujú?

Príprava pokrmov je naozaj jednoduchá a zvládne ju každý. Jedlo iba zmiešate so studenou alebo horúcou vodou a je to. Žiadne varenie alebo dlhá príprava. Praktický šejker a jednotlivo balené porcie vám umožnia jesť takmer kdekoľvek a kedykoľvek.

Budem musieť pri diéte aj cvičiť?

Chudnúť budete aj bez cvičenia. Napriek tomu však odporúčam zaradiť pohyb. Ak ste nemali vo zvyku hýbať sa pravidelne, začnite pozvoľna v súlade so svojou kondíciou. Vaše celkové výsledky potom budú lepšie, telo sa vám pekne spevní a budete mať zo seba ešte lepší pocit.

ketodiet 4

Ako môžem po skončení diétneho plánu predísť jojo efektu?

Predovšetkým nepodceňujte návrat k bežnému stravovaniu. Na začiatku chudnutia sme znížili príjem sacharidov a cukrov na minimum. Preto je dôležité sacharidy zaraďovať do stravy postupne, aby si z nich vaše telo nezačalo ukladať energiu do zásoby. Celý diétny plán máme preto rozložený do troch na seba nadväzujúcich krokov. V 1. a 2. kroku budete chudnúť. V 3. kroku úbytok hmotnosti stabilizujete. Na udržanie novej hmotnosti je zásadné žiadny z krokov nevynechať.

Kto zo známych osobností proteínovú diétu vyskúšal?

Celebrity KetoDiet SK new

 

Publikované: 01.03.2018

Diskusia k téme

Odborníci vo vašom okolí   
Zákroky, na ktoré sa chystajú ostatní.